Yukarı
157384

Başbakan Davutoğlu: Kiralık provokatörler...

30 Nisan 2016 18:25

Başbakan Ahmet Davutoğlu, milletvekili dokunulmazlıklarına ilişkin anayasa değişikliği görüşmelerinin ilk toplantısında AKP'li ve HDP'li vekillerin yumruk yumruğa kavga etmesine ilişkin olarak, "O salonlara kiralık eşkıyalar giremeyecek. O kiralık provokatörler için yargı süreci başlayacak. Meclis'in kapısının önünden geçemeyecekler" dedi.

Davutoğlu, Belediye Meydanı'nda Muş’un 99. kurtuluş yıl dönümü kutlamaları ve toplu açılış törenine katılıyor.

Davutoğlu'nun konuşmasından satır başları şöyle:

Biz Malazgirt ruhunu yeniden ihya etmek için yola çıktık. Alparslan, Selahattin'den nasıl ayrılamazsa biz de birbirimizden ayrılamayız. Alevi dediler, Kürt dediler, başörtülü dediler bu milleti ötekileştirdiler. AK Parti ile ayrımcılık bitti, AK Parti ile vesayet bitti. Bu ülkede yaşayan herkes bu milletin eşit ve özgür yurttaşı olmuştur.

78 milyonun kardeşliğini pekiştirme çabası içinde olduk. Ne kadar yasak varsa hepsini kaldırdık. Farklı dil ve lehçelerin öğretilmesi önündeki engelleri kaldırdık. Kürtçe bölümler açtık üniversitelerde. OHAL uygulamasına son verdik. Başörtüsü yasağını bir daha hortlamamak üzere kaldırdık. DGM'leri kapattık, faili meçhulleri sona erdirdik. Biz daima adaletin, demokrasinin, özgürlüklerin yanında olduk, her türlü yasakla mücadele ettik.

1 Kasım'da bu şehadetinizle bize destek verdiniz. Biz de sizi yüreğimizden ayrı tutmadık. Millet ne derse bugün o olur. Milletin kaynağı, millete hizmet olarak dönüyor. 14 yıllık AK Parti döneminin büyük yatırımlarına devam ediyoruz. Birileri sizi karamsarlığa sevk etmeye çalışabilir, ama siz Türkiye'nin nasıl kalkındığını görüyorsunuz. Bırakın onlar kirli operasyonalrına devam etsin. Biz aydınlık gelecek için sizlerle yürümeye devam edeceğiz.

Bölge üzerinde menfaat ve güç hesapları yapanlar için insanın önemi yok. Suriye'de yaşananları görüyorsunuz. Cuma namazı kılınan ülkeler hürdür. Kılınamıyorsa orada esaret vardır. Dün Halep'te cuma namazı kılınamadı. camilere gidilemedi, hutbe okunamadı. Halep'i esir edenler, bilsin ki Muş gibi bir gün özgür olacak. Rus uçakları, hain uçaklar, işgalci uçaklar sivil, çocuk, kadın demeden hastanenin üzerine bombalar yağdırdı. Moskova'da oturanlara soruyorum, size ne yaptı Suriye halkı? Niçin bombalar yağdırırsınız? O mazlumların elleri yakalarında olacak. Anadolu insanı o mazlumların yanında olacak.

Biz gücümüzü Kut'ül Amare'den alıyoruz. Bağdat'ı savunmak için işgalci güçlere karşı verilen direniş bugün Halep'tedir. 100 yıl önce bölgemizi parçalamayı hedefleyenlere karşı Kut'ül Amare zaferine ulaşmıştır. Bugün bölgemizi daha da bölmek isteyen Sykes–Picot takipçileri çıkıyor. Bu terör örgütü Suriye'de yaşananları bize yaşatmak istiyorlar. Al bayrak yerine bazı paçavralar getirmek istiyorlar. Bu memleketin istiklalinin sembolu al bayrak ve cuma namazında okunan hutbedir. Yeni Sykes–Picot peşinde olanlar bölgeyi bölmeye çalışıyor. Onun için buradayız.

Dün Kut'ül Amare'de işgalcilere diz çöktürenlerin evlatları, yani bizler Halep'te yaşananlara izin vermeyeceğiz, ülkemizin bölünmesine izin vermeyeceğiz. Ne yaparsanız yapın Ortadoğu'yu kardeşlikten mahrum edemeyeceksiniz. Bu zulümlerin adı savaş bile değil. Bugünün Halep'i bombalayanlarda onur ve haysiyet yok.

Bunun bir örneğini de Afrin'de gördük. İş makineleri üzerine cesetleri tehşir eden PKK'yı gördük. Terör örgütü oradan çıkacak kardeşlerimizle birlikte yaşacağız. Adaletten, özgürlükten bahsediyorlar ama vahşetin en adisini yapıyorlar.

"O kiralık provokatörler artık Meclis'e giremeyecek ve yargı süreci başlayacak"

Terör destekçisi malum partinin sırtını dayadığı teröristlere fırsat vermeyeceğiz. Sizlerden oy isterken özgürlük, eşitlik dediler, sonra sırtlarını teröristlere dayadılar. Biz sırtımızı sizlere dayadık, biz sırtımızı Muş'a dayadık. Bu teröristlere arabalarıyla silah taşıdılar. Kendi dokunulmazlıklarının kaldırılmasını istediler, şov yapmak istediler. Biz dedik ki hodri meydan. Tüm dokunulmazlıklar kaldırılacak. Birden paçaları tutuştu. Hani hesap vermekten korkmuyordunuz. İşte biz buradayız. Bu nasıl ikiyüzlülük, bu nasıl sahtekarlıktır. Şimdi de dağdaki terörü Meclis'e taşıyorlar. Ellerinde gelse Anayasa Komisyonu'na çukurlar kazacaklar, barikatlar kuracaklar. Komisyona paralı adamlarını soktular. Hepsi vandallar. O çukurlarını kapattık, o şiddeti Meclis'e getirmenize izin verir miyiz?

Teröre bulaşanları görüyoruz ki, bunlar iflah olmuyor. Biz buna asla fırsat vermeyiz. Bu vatan evlatlarını birbirine kırdırımaya izin vermeyiz. O toplantılara giremeyecekler. O salonlara kiralık eşkıyalar giremeyecek. O kiralık provakatörler için yargı süreci başlayacak. Meclis'in kapısının önünden geçemeyecekler.