- 10 Milletvekiline Ait Dokunulmazlık Dosyaları Meclis'e Sunuldu
- Turgutlu Belediye Başkanı Akın, ilçe genelinde süren yol çalışmalarını inceledi
- ABP Genel Başkanı'ndan 'CHP' iddiası: '86 vekil ile 74 il başkanı bize katılacak'
- Özel'den Erdoğan'a yanıt: 'CHP'de bir tane dış mihrak varsa o da sensin'
- NATO Zirvesi hazırlıkları dünya basınında: "Ankara bir kaleye dönüştü"
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nde Memurlar Somut Adım Bekliyor
Ege'nin Sesi-Tüm Bel-Sen İzmir Büyükşehir Belediyesi’nde çalışan memurların somut adımlar beklediğini ifade etti. Tüm Bel-Sen tarafından yapılan açıklamada memurların ulaşım, kreş ve yemek taleplerinde somut adımların atılmadığı belirterek: Bu kapsamda; başta Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Aziz Kocaoğlu ve Genel Sekreter Sayın Pervin Şenel Genç olmak üzere, ilgili tüm bürokratlarla görüşmeler yapılmış ve bu görüşmelerde ulaşım konusunun çözülebileceği hususu tarafımıza sözlü olarak ifade edilmişti. Ancak; mevcut durumda henüz atılmış somut bir adım bulunmamaktadır’ denildi
İŞTE O AÇIKMALAR:
Bilindiği üzere; Belediyeler ile memur personeli temsil eden yetkili sendika arasında imzalanan toplu iş sözleşmeleri, geçtiğimiz yerel yönetim seçimleriyle birlikte yeniden müzakere edilmeye başlanmıştır.
Bu süreçte; Sendikamız Tüm Bel-Sen İzmir 1 no.lu Şube olarak, yetkili olduğumuz ilçe belediyeleri ile İzmir Büyükşehir Belediyesinde, üyemiz olsun yada olmasın tüm emekçilerin taleplerini almış, yaptığımız görüşmelerin içeriklerini de kamuoyuyla paylaşmıştık.
Katılımcılık ve şeffaflık esasıyla yürüttüğümüz bu süreçte birçok ilçe belediyelerinde imzaladığımız toplu iş sözleşmeleri, mevcut koşullar çerçevesinde olabilecek en yüksek kazanımlarla tamamlanmıştır.
Bununla birlikte, Büyükşehir Belediyesinde ise; yukarıda bahsi geçen talepler yönüyle emekçiler açısından en çok öne çıkan husus, işyerine gidiş-gelişlerde kullanılmak üzere talep edilen ulaşım kartı olmuştur. Emekçilerin ulaşım, yemek yardımı, kreş vb. makul talepleri arasında mevcut koşullar yönüyle çözüme en kolay ulaşabilecek başlığın ulaşım olması, İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ile yapılan görüşmelerde de ulaşım konusunun öne çıkmasına neden olmuştur.
Bu süreçte; Sendikamız tarafından, İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkililerine ulaşım konusundaki emsal uygulamalar, yasal dayanaklar sunulmuş ve yaklaşık 4 yıldır herhangi bir iyileştirme yapılmamış olan emekçilere en azından ulaşım kartı ile ilgili yapılacak bir düzenleme kapsamında iyileştirmenin olabileceği ifade edilmiştir.
Yapılan bu görüşmeler sonucunda; ulaşım kartının bedelinin kesilmesi koşulu ile verilebileceği yetkililerce ifade edilmiş olup, üyelerimizle yaptığımız toplantılarda bu durumun herhangi bir iyileştirme olmadığı sonucuna varılmış ve mevcut sözleşme devam etmiştir.
Sendikamız; başta ulaşım olmak üzere emekçilerin makul taleplerinin takipçisi olacağını söylemiş ve sözleşmenin imzalandığı yaz döneminden bu yana gereken çalışmaları ve müzakereleri devam ettirmiştir.
Bu kapsamda; başta Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Aziz Kocaoğlu ve Genel Sekreter Sayın Pervin Şenel Genç olmak üzere, ilgili tüm bürokratlarla görüşmeler yapılmış ve bu görüşmelerde ulaşım konusunun çözülebileceği hususu tarafımıza sözlü olarak ifade edilmişti. Ancak; mevcut durumda henüz atılmış somut bir adım bulunmamaktadır.
Yine; bahsi geçen konular, Cumhuriyet Halk Partisi İl Başkanlığı, bu konularda duyarlı mevcut Milletvekilleri ve önümüzdeki dönem milletvekili aday adayları ile, gerek Sendikamızı ziyaretlerinde gerekse yaptığımız görüşmelerde detaylı bir şekilde görüşülmüş ve tarafımıza bu konudaki desteklerini belirterek çözüm konusunda ellerinden geleni yapacaklarını ifade etmişlerdir.
Ayrıca; ESHOT Genel Müdürlüğü bütçesine aktarılacak bedel karşılığında ulaşım kartı verilebileceğine ilişkin olarak Büyükşehir Belediyesinde çalışan tüm personeli kapsayan Meclis Kararı da mevcut olup, halihazırda memur personel dışındaki çalışanlar bu karar kapsamında ulaşım kartından yararlanmaktadır. Bununla birlikte; birçok kurum ve kuruluş benzer yöntemler ve servisler ile bu uygulamaları gerçekleştirmektedir.
Açıklamamızda bahsettiğimiz üzere; her yönde olgunlaştığı açıkça görülmekte olan ve kentimize hizmet üreten bizlerin kurumsal aidiyetini de güçlendirecek olan ulaşım kartı konusunun önümüzdeki seçim dönemine girmeden en kısa zamanda çözülmesi, yapılan çalışmaların ve görüşmelerin samimiyeti açısından çok büyük önem taşımaktadır.
Sonuç olarak; 2015 yılı itibariyle ulaşıma gelen yeni zamlarla birlikte bu konunun çözüme kavuşması gerektiği kaçınılmaz olmuştur. Bu doğrultuda; İBB'yi çözüm konusunda vakit geçirmeksizin adım atmaya davet ediyor, bu konunun her yönüyle takipçisi olacağımızı kamuoyuna duyuruyoruz.
Ülkemizin karanlığa, gericiliğe ve faşizme sürüklendiği bu dönemde; ülkemizin sorunlarının emekçilerin sorunlarından ayrı düşünülemeyeceği bilinci ile her zaman emekten-halktan ve demokrasiden yana mücadelesini sürdüren Sendikamız Tüm Bel-Sen olarak, makul ve çözülmesi kolay olan başta ulaşım olmak üzere, taleplerimizin en kısa sürede çözülmesini istiyoruz ki; enerjimizi ve gücümüzü ülkemizin üzerine çöken karanlığı durdurmak için daha da yoğunlaştırabilelim.
Yorum Ekle
Diğer Haberler
İzmir merkezli 'change araç' operasyonu: 1 tutuklama
İzmir merkezli 6 ilde düzenlenen operasyonda, ağır hasarlı araçların kimlik bilgilerini, çalıntı ve yurda kaçak yollarla getirilen araçlara aktarıp, bunları satarak yaklaşık 30 milyon lir...
Kemalpaşa'da Miniklerin Mezuniyet Coşkusu
Kemalpaşa Belediyesi'ne bağlı Gündüz Bakımevlerinde eğitim gören minikler, 2025-2026 eğitim öğretim yılını düzenlenen yıl sonu etkinliği ve mezuniyet töreniyle tamamladı. Ulucak, Merkez, ...
İzmir Valiliği'nden “İzmir 14. Onur Yürüyüşü" yasağı
İzmir Valiliği, 27-28 Haziran tarihlerinde “İzmir 14. Onur Yürüyüşü" kapsamında planlanan toplantı, yürüyüş, basın açıklaması, festival ve benzeri tüm açık alan etkinliklerini kamu düzeni...
Foça’da Cumartesi Günü Tiyatro Şöleni Yaşanacak
Foça Belediyesi, kültür ve sanat etkinlikleri kapsamında 27 Haziran Cumartesi günü tiyatroseverleri birbirinden renkli üç farklı oyunla buluşturacak. Foça Belediye Tiyatrosu Çocuk Oyuncul...
Bilim İnsanları Foça'da Körfezin Geleceğini Konuştu
Foça Belediyesi ile Foça Tarih ve Doğa Talanına Hayır Platformu iş birliğinde düzenlenen “Gediz, Deniz ve Dip Çamuru” Paneli, çevre bilimcileri, akademisyenler ve vatandaşları Foça’da bir...
Seferihisar Belediyesi'ne operasyonda tutuklama!
İzmir'in Seferihisar Belediyesi'ne yönelik yürütülen ‘rüşvet’ soruşturmasında daha önce gözaltına alınan İmar ve Şehircilik Müdürü Esin Uysal, çıkarıldığı mahkemede tutuklandı.
Başkanlar sağlık kontrolüne götürüldü
Yeşilyurt Mali Şube'den sağlık kontrolü için polis eşliğinde çıkarılan Balçova Belediye Başkanı Onur Yiğit ve Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin hastaneye götürüldü.
Yetişkin'in sağlık durumuna ilişkin açıklama: Diyalize girmesi gerekiyor
İzmir’de yürütülen soruşturma kapsamında aralarında Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin ile Balçova Belediye Başkanı Onur Yiğit’in de bulunduğu 24 kişi gözaltına alındı. CHP Gene...
Başkan Tugay UCLG Kültür Komitesi Eş Başkanlığına seçildi
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay dünyanın en büyük yerel yönetimler ağı olan Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler (UCLG) Kültür Komitesi'nin Eş Başkanlığına (Co-Presiden...
SOSYAL MEDYA
MAGAZİN
Yeraltı dizisinde bomba transfer iddiası: İsmail Hacıoğlu kadroya mı katılıyor?
NOW ekranlarının büyük ilgi gören ve 2026 yılına damga vuran fenomen dizisi "Yeraltı"nın yeni sezon kadrosuna ünlü aktör İsmail Hacıoğlu’nun dahil olacağı iddia edildi. Medyapım imzalı id...
TEKNOLOJİ
EDİTÖR'ÜN SEÇTİKLERİ
Babalık bir erkeğin beynini ve hormonlarını nasıl değiştiriyor?
Annelik sürecinde kadınların yaşadığı biyolojik ve hormonal değişimler tıp dünyasında uzun yıllardır bilinirken, güncel araştırmalar erkeklerin de babalığa biyolojik olarak hazırlandığını ortaya koydu. Bilim insanlarına göre, çocukla kurulan aktif temas babaların beynini kelimenin tam anlamıyla yeniden yapılandırıyor ve "annelere özgü" olduğu sanılan hormonları harekete geçiriyor.







Yorumlar
Bu haberde yorum bulunmamaktadir.