- Kirazlı öğrencilere unutulmaz yıl sonu eğlencesi
- CHP'den istifa etmişti: İstanbul Milletvekili Nimet Özdemir, AKP'ye katıldı
- Utku Gümrükçü: İl kongresi çarşaf liste ile yapılacak
- CHP’nin Aday Ofisi, butlan kararına karşın Meclis’te çalışmaya devam ediyor
- Eski İsrail Başbakanı Bennett’ten Starlink itirafı: İran’a alıcılar soktuk
Eski İsrail Başbakanı Bennett’ten Starlink itirafı: İran’a alıcılar soktuk
Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, İran’daki hükümet karşıtı protestoculara destek olmak amacıyla ülkeye on binlerce Starlink internet alıcısı sokulması için süreç başlattığını söyledi. Bennett, mevcut Başbakan Binyamin Netanyahu hükümetini ise bu planı sürdürmemekle suçladı.
Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, İsrail’in İran’daki hükümet karşıtı protestoculara destek amacıyla ülkeye Starlink internet alıcıları soktuğunu açıkladı.
2021-2022 yılları arasında İsrail Başbakanı olarak görev yapan Bennett, Kudüs’te düzenlenen JNS Uluslararası Politika Zirvesi’nde yaptığı konuşmada, İran’a “on binlerce Starlink alıcısı” sokulmasına yönelik bir süreç başlattığını söyledi.
Bennett, söz konusu cihazların İran’da hükümet karşıtı protestolar sırasında internet ve sosyal medya erişiminin devam etmesini sağlamak amacıyla planlandığını belirtti.
Starlink’in protestocuların birbirleriyle iletişim kurmasına ve eylemleri koordine etmesine yardımcı olmasının hedeflendiğini ifade eden Bennett, bu altyapının nihai olarak İran yönetimine karşı muhalefeti güçlendirmeyi amaçladığını söyledi.
Elon Musk’ın sahibi olduğu SpaceX tarafından işletilen Starlink, uydu üzerinden internet bağlantısı sağlıyor. Starlink’in İran’da resmi faaliyet izni bulunmuyor. Buna karşın Musk, daha önce hizmetin ülkede aktif olduğunu açıklamıştı.
NETANYAHU'YA ELEŞTİRİ
Bennett, mevcut İsrail hükümetinin söz konusu planı devam ettirmediğini savundu.
Başbakan Binyamin Netanyahu hükümetini eleştiren Bennett, “Ne yazık ki mevcut yetersiz İsrail hükümeti bunu durdurdu. Protestolar yaşandığında ise bu altyapı hazır değildi” dedi.
Netanyahu’nun ofisinden Bennett’in açıklamalarına ilişkin henüz bir yanıt gelmedi. SpaceX de konuya ilişkin açıklama yapmadı.
İran yönetimi, ülkede yaşanan protestolar ve kriz dönemlerinde internet erişimini sık sık kısıtlıyor. Ocak ayında meydana gelen ve can kayıplarının yaşandığı ülke çapındaki protestolar sırasında da internete erişimde kesintiler yaşanmıştı.
Reuters, daha önce bazı İranlıların internet kesintileri sırasında Starlink’e yöneldiğini bildirmişti. İran yönetimi ise İsrail ve ABD’yi, ülke güvenliğini hedef almak amacıyla Starlink cihazlarını İran’a sokmakla suçlamıştı.
“İRAN YÖNETİMİ DÜŞECEK”
Sağcı bir partinin lideri olan Bennett, İsrail’de Başbakan Netanyahu’nun yerine geçmek isteyen muhalefet siyasetçileri arasında yer alıyor.
Ülkede seçimlerin ekim ayına kadar yapılması beklenirken Bennett, İsrail ve diğer Orta Doğu ülkelerinin İran yönetimine karşı birlikte hareket etmesi gerektiğini savundu.
Bennett, İran yönetimini “çürümüş, yaşlı, kopuk ve yetersiz” olarak nitelendirerek, “Sovyetler Birliği nasıl düştüyse o da öyle düşecek” ifadelerini kullandı.
Cumhuriyet
Yorum Ekle
Diğer Haberler
Karadeniz’de gemi saldırıları neden artıyor?
Ukrayna’nın Çornomorsk limanı açıklarında önceki gün, Türk sahipli bir gemi saldırıya uğradı, iki Türk vatandaşı yaralandı. Saldırıyla ilgili Ukrayna, Rusya’yı işaret ederken, Dışişleri; ...
Lübnan ve İsrail’den beşinci tur
Lübnan’ın Washington Büyükelçisi Nada Hamadeh Mouawad ile İsrail’in Washington Büyükelçisi Yehiel Leiter, ABD Dışişleri Bakanlığı merkezinde bir araya geldi. Zirvede ABD’yi Dışişleri Baka...
Umman ve İran, Hürmüz Boğazı için ortak çalışma grubu kuracak
İran Meclis Başkanı Muhammed Bager Kalibaf ile Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi'nin Umman'ın başkenti Maskat'ı ziyaret etti. İran heyeti, ziyaret kapsamında Umman Sultanı Heysem bin Tarık i...
İsrail ordusu Lübnan'ın güneyinde saldırı düzenledi, 2 kişi öldü
İsrail ordusu, Lübnan'ın güneyindeki Ali el-Tahir bölgesinde görev yapan İsrail askerlerine tehdit oluşturduğu öne sürülen silahlı kişilere yönelik saldırı düzenlediğini duyurdu. Lübnan ...
ABD-İran hattında fon krizi: Kararı yalnızca biz veririz
İran’ın Cenevre’deki Birleşmiş Milletler Daimi Temsilcisi Ali Bahreini, ABD ile yürütülen barış görüşmelerinde ilerleme sağlandığını söyledi. Bahreini, dondurulan İran varlıklarının serbe...
İran’a ekonomik nefes! dondurulan 12 milyar dolar serbest bırakılıyor
İran Parlamentosu Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf, İran ile ABD arasında imzalanan mutabakatın ardından önemli açıklamalarda bulundu. Kalibaf, Hürmüz Boğazı'nın yönetiminin İran'da kalacağ...
ABD’li senatörden İsrailli bakana: "Bu bir savaş suçlusunun söylemi"
İsrail'in aşırı sağcı Ulusal Güvenlik Bakanı Itamar Ben-Gvir'in "tüm Lübnan yansın" açıklamasına ABD'li Senatör Bernie Sanders’tan tepki geldi. Sanders, “bu bir savaş suçlusunun açıklamas...
Guinness Dünya Rekorları’na girdi: Dünyanın en yüksek sesli insanı oldu
Avustralyalı Joseph McGrail-Bateup, 122,4 desibellik bağırışıyla Guinness Dünya Rekorları’na girdi. McGrail-Bateup’ın “Şimdi” diye bağırarak kırdığı rekor, motorlu testere ve yakından duy...
SOSYAL MEDYA
MAGAZİN
Ünlü oyuncu Levent Can'ın acı günü: Annesi hayatını kaybetti
"Kurtlar Vadisi Pusu", "Ezel" ve "Kavak Yelleri" gibi çok sayıda popüler dizide rol alan ünlü oyuncu Levent Can, annesi Makbule Can'ın vefat ettiğini duyurdu. Sosyal medya hesabından acı ...
TEKNOLOJİ
EDİTÖR'ÜN SEÇTİKLERİ
Menopozda hormon tedavisi riskli mi?
Türk Alman Jinekoloji Eğitim, Araştırma ve Hizmet Vakfı’nca (TAJEV) yaklaşık 20 yıldır yürütülen “Sadece Benim İçin” projesi bu kez Van’da hayata geçirildi. Kadınlara, KETEM iş birliğiyle mobil araçlar kullanılarak Meme Kanseri Taramaları ile Serviks (Rahim Ağzı) Kanseri-HPV Taramaları olmak üzere iki temel alanda ücretsiz hizmet verildi.






Yorumlar
Bu haberde yorum bulunmamaktadir.