Yukarı
452623

Almanya'da elektrik faturası arttı, aşırı sağa destek yükseldi

12 Ağustos 2026 15:03

Almanya'da elektrik faturalarında ortalamanın üzerinde artış yaşayan hanelerin, aşırı sağcı Almanya için Alternatif (AfD) partisine destek verme ihtimalinin 7,5 puan arttığı bildirildi.

Münih Üniversitesi Ekonomik Araştırmalar Merkezi bünyesinde faaliyet gösteren CESifo tarafından temmuz ayında yayımlanan araştırmada, Almanya'nın 2022-2023 döneminde yaşadığı enerji krizinin seçmen davranışları üzerindeki siyasi etkileri incelendi.

Araştırmaya göre yüksek ve beklenmedik enerji maliyetleri, bazı seçmenlerin ana akım siyasi partilere duyduğu güveni zayıflatırken, daha düşük enerji maliyetleri vadeden ve Rusya'ya yönelik enerji yaptırımlarına karşı çıkan AfD'nin seçmenler açısından görece cazibesini artırdı.

YÜKSEK ELEKTRİK FATURASI AFD DESTEĞİNİ ARTIRDI

Araştırmada, yüksek elektrik maliyeti artışıyla karşı karşıya kalan hanelerde AfD'ye verilen desteğin yükseldiği ve bu etkinin zaman içinde devam ettiği belirlendi.

Diğer siyasi partiler açısından benzer ölçekte istatistiksel olarak anlamlı bir artış görülmedi. Özellikle ortalamanın üzerinde elektrik maliyeti artışı yaşayan seçmenler arasında Yeşiller Partisi'ne yönelik desteğin gerilediği tespit edildi.

CNN TÜRK



Yorumlar

Bu haberde yorum bulunmamaktadir.

Yorum Ekle


Diğer Haberler

İhracat ve ithalat birim değer endekslerinde çift haneli artış

Türkiye'nin dış ticaretine ilişkin haziran ayı verileri açıklandı. İhracat birim değer endeksi haziranda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 12,6 artarken, ithalat birim değer endeksi de yü...

Kritik veri öncesi Fed cephesinden sürpriz mesaj

ABD Merkez Bankası yetkililerinden gelen şahin açıklamalar, kritik enflasyon verisi öncesinde faiz artırımı tartışmalarını yeniden alevlendirdi. Boston Fed Başkanı Susan Collins'in ekonom...


Fiyatlarda yükseliş beklentisi sürüyor

Jeopolitik riskler ve güvenli liman talebiyle yükselişe geçen gümüşte gözler ABD'den gelecek enflasyon verisine çevrildi. Verilerin faiz baskısını azaltması durumunda gümüşün yükselişini ...

ABD enflasyon verisi dengeleri değiştirecek mi?

Orta Doğu'da tırmanan jeopolitik gerilimler ve tırmanan petrol fiyatlarının yarattığı enflasyonist baskılara rağmen, dev teknoloji şirketlerinin bilançolarından gelen güçlü yapay zeka sin...


Gümüşte 67 dolar sonrası sert düşüş: Kritik destek ve direnç seviyeleri

Gümüş fiyatlarında geçen hafta yaşanan güçlü yükselişin ardından satış baskısı öne çıktı. Yedi haftanın en yüksek seviyesini gören gümüşün ons fiyatı, artan petrol fiyatları ve ABD Merkez...

SGK'den prim borçlarına 72 ay taksit fırsatı

Sosyal Güvenlik Kurumu, Haziran 2026 ve öncesine ait vadesi geçmiş prim borçları için tecil ve taksitlendirme başvurularında son günün 31 Ağustos olduğunu bildirdi. Yıllık yüzde 29 tecil ...


Türk somonu 15 ülkeye ulaştı: 7 ayda 95 milyon dolarlık gelir

Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği Su Ürünleri Sektör Komitesi Başkanı Hasan Kuzuoğlu, bölgeden ocak-temmuz döneminde 15 ülkeye toplam 14 bin 358 ton somon gönderildiğini açıkladı. Kuzuo...

Türkiye'nin 64 yıllık köklü otobüs firması satıldı

Kocaeli merkezli 64 yıllık otobüs firması Asya Tur, yürütülen görüşmelerin ardından Genç Tur bünyesinden devredilerek el değiştirdi. İş insanı Cemil Uzuner ve Turindex Turizm sahibi İsa Y...


SOSYAL MEDYA


MAGAZİN

Kıvanç Tatlıtuğ'dan sosyal medya hamlesi

Ünlü oyuncu Kıvanç Tatlıtuğ, 5 milyon takipçiye sahip olduğu Instagram hesabını kapattı. Tatlıtuğ, yaklaşık 5 milyon takipçisinin bulunduğu resmi Instagram hesabını hiçbir açıklama yapmad...

TEKNOLOJİ

EDİTÖR'ÜN SEÇTİKLERİ

Akdeniz diyetinin yeni faydası ortaya çıktı

Akdeniz diyetinin kalp ve metabolizma sağlığı üzerindeki olumlu etkilerine bir yenisi eklendi. Yeni bir araştırma, bu beslenme modeline daha fazla bağlı kalan 50 yaş ve üzerindeki kişilerde psikolojik iyilik halinin daha yüksek olduğunu ortaya koydu.

ÇOK YORUMLANANLAR

ÇOK OKUNANLAR