Yukarı
411483

Kula’lı Kadınlar Manisa’nın Tarihi noktalarını Adım Adım Gezdi

13 Eylül 2024 11:07

Manisa Büyükşehir Belediyesi, ‘Adım Adım Manisa’ projesi kapsamında Kula ilçesinden gelen 80 kişilik kadın kafilesine kültürel gezi düzenledi. Kafile, tıp tarihi müzesinden, Çanakkale Müzesi’ne varana kadar tarihi ve kültürel yerleri ziyaret etti.

Manisa Büyükşehir Belediyesi, 17 ilçede yaşayan kadınların sosyal hayata katılımını arttırmak, şehrin tarihi ve doğal güzelliklerini yakından tanımalarını sağlamak amacıyla başlattığı ‘Adım Adım Manisa’ projesine devam ediyor. Proje kapsamında Kula ilçesinden 80 kişilik kadın kafilesi merkeze geldi. Hanımlar Aile Çay Bahçesi'nde karşılanan kafile önce Mevlevihane’yi sonrasında ise şehrin önemli eserlerinin maketlerinin sergilendiği Şehzadelerpark'ı ziyaret etti. MASKİ Genel Müdürlüğü yemekhanesinde verilen öğle yemeği molasının ardından, Osmanlı Müzesi'nde tarihi eserleri inceleyen kafile, daha sonra Çanakkale Müzesi ve Atatürk Sergi Salonu'nu gezerek programı tamamladı. Proje ile farklı bir gün yaşayan kadınlar, Manisa merkezi doyasıya gezdi. Proje ile kadınların sosyalleşmesinin sağlanması hedeflenirken aynı zamanda da şehrin tarihi ve kültürel noktaları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanıyor.

“Bize Manisa’yı Gezme Fırsatı Verdi”

Manisa Büyükşehir Belediyesi, ‘Adım Adım Manisa’ projesi sayesinde Kula Gökçeören mahallesinden gelen Ayşe Gökçe, “Mahalle muhtarımız böyle bir gezi olduğunu anons ettirdi. Ben de başvuruda bulundum. Sağ olsun Ferdi Zeyrek başkanımız araç gönderdi. Bize Manisa’yı gezme fırsatı verdi. Hiç görmediğimiz yerlere geldik, tarihi mekânlar beni çok etkiledi. Herkesin gelmesini isterim, gezip görsünler. Başkanımıza çok teşekkür ederim” dedi. Kula’da yaşayan ve kızıyla beraber geziye katılan Esra Kara ise, “Daha önce hiç Manisa merkeze gelmemiştim, benim için ayrı bir tecrübe oldu. Ağlayan Kaya’ya gittik, kahvaltı yaptık gayet iyi vakit geçirdik. Şu anda da Mevlevihane’ye geldik. Başka gezi rotalarımız var. Hava el verdiği sürece diğer rotalarımızı da gezeceğiz. Görmek isteyen herkese tavsiye ederim” dedi.